Koliko nam je važna čistoća radnog mjesta

Francuska kompanija za čišćenje obavila je istraživanje kako bi utvrdila koliko je radnicima važno čisto radno mjesto. Tvrtka Onet, vodeća francuska kompanija za čišćenje angažirala je, poznatu, firmu Ipsos da provede anketu među francuskim radnicima. Preko ankete, kompanija Onet željela je saznati u kojoj je mjeri radnicima važna čistoća i kako ona utječe na njihovu dobrobit i motivaciju. Ipsos je istraživanje proveo na 1.000 radnika u dobi od 18 do 65 godina, a rezultati slijede u nastavku.

Rezultati istraživanja su sukladno očekivanom potvrdili da radnici više vole kad je kancelarija čista. Ipak, istraživači su došli do saznanja da čista okolina ima i druge, manje vidljive posljedice. Nalazi istraživanja pokazali su, da je prema mišljenju radnika, čistoća imala stvarne posljedice za dobrobit i učinkovitost osoblja.

Ovaj reprezentativni uzorak pokazao je da 94% francuskih radnika smatra da je čistoća promicatelj dobre atmosfere na poslu, a 93% njih više je motivirano kada je radna okolina čista. Isto tako, 85 posto anketiranih zaposlenika smatra da na čistom radnom mjestu ostvaruju bolje rezultate, a 80% smatra da čistoća radnog prostora smanjuje razinu stresa.

Ovo istraživanje vodi do zaključka kako nedostatak čistoće uzrokuje smanjenu produktivnost, pad motivacije, porast stresa i sukoba među kolegama. Javljaju se napetosti oko obavljanja aktivnosti čišćenja. Najkritičniji stav ispitanici imaju prema nečistoći toaleta, kuhinje, kantine, radne stanice i računalne opreme.

86% ispitanika smatra da je za čistoću odgovoran poslodavac, a 95% ispitanika smatra da zajedno s poslodavcem svi trebaju snositi brigu o čistoći radnog mjesta. Čak 81% ispitanika u Francuskoj uveo bi kazne za kolege koji ne poštuju dogovorena higijenska pravila.

Što se tiče odnosa prema čistačima, istraživanje je pokazalo da ih radnici cijene jer su glavni akteri u održavanju čistoće njihova radnog mjesta. Prema čistačima su ispitanici ljubazni,kad ih susretnu uglavnom kratko razgovaraju s njima. Prilikom istraživanja 8 od

10 ispitanika pohvalilo je kvalitetu rada čistača, a njih 9 od 10 uvijek nastoje pomoći čistačima u radu.

Istraživanje provedeno u Francuskoj možemo primijeniti i na Bosansko Hercegovačke prilike.

Redovito održavajte svoj poslovni prostor, brinite o higijeni radnog mjesta i zadovoljstvu svojih kolega. Higijena kancelarije dovest će do veće učinkovitosti, bolje radne atmosfere, smanjenja razine stresa.

Ukoliko se s kolegama i poslodavcima teško dogovarate o rasporedu i obvezama čišćenja, u pomoć uvijek možete pozvati „Sanitas“.

Očistite kancelariju od nepotrebnih stvari i uklonite sve nečistoće koje prijete Vašem zdravlju!